Час плинний, Києво-Могилянська академія вічна

Національний університет «Києво-Могилянська академія» (НаУКМА)
Перейти до https://www.ukma.edu.ua/

 

Центр створено рішенням Вченої ради НаУКМА (Протокол № 20 від 25.11.2021 р.) на базі кафедри маркетингу та управління бізнесом для проведення наукових досліджень зі сталого розвитку; популяризації маркетингової аналітики та бізнес-моделювання для прийняття рішень; залучення студентів та молоді до наукових досліджень.

Місія Центру

Місія Центру: інтеграція науки та освіти задля формування інноваційної екосистеми сталого розвитку на мікро- та макрорівнях шляхом розробки і практичного впровадження науково-обґрунтованих ефективних рішень та політик.

 

Для реалізації місії Центр проводить науково-прикладні та практичні проєкти за напрямами:

  • Механізми реалізації положень сталого розвитку на рівні організації, муніципалітету, територіальної громади, регіону, країни:
    • Аналітичне обґрунтування та експертиза політик у сфері сталого розвитку на макро- та мікрорівнях;
    • Енергоефективність та енергоменеджмент;
    • Організаційні форми і методи інноваційної діяльності в організації;
    • Креативна економіка та розвиток креативних індустрій;
    • Відновлення та сталий розвиток регіонів та міст.

 

  • Стратегічний менеджмент в умовах трансформацій та соціально-економічних потрясінь:
    • Поведінкова економіка в стратегічному позиціонуванні підприємств;
    • Впровадження інновацій на підприємствах;
    • Антикризове управління та регулювання;
    • Фінансовий аналіз та управління
    • Проєктний та інвестиційний менеджмент;
    • Розвиток людського потенціалу та лідерство.

 

  • Маркетингова аналітика та бізнес-моделювання на мікро- та макрорівнях для забезпечення сталого розвитку:
    • Маркетинг у галузі вищої освіти;
    • Маркетингова аналітика та герметичні бізнес-моделі;
    • Бізнес-моделі сталого розвитку організації;
    • Конкурентоспроможність організацій та методики її оцінки;
    • Інноваційний маркетинг та маркетинг інновацій.

 

Реалізовані проєкти

Могилянський Відкритий Хакатон (МВХ) для студентів та молоді
«Яскраві ідеї майбутніх ТОПів. Енергетика та Екологія»

(січень - червень 2021 р.)

 

Бізнес-партнери: енергокомпанія «Мегатрейдінг», група компаній «Октава Капітал», глобальна платформа DYLYVER Global LLC (London, UK), міжнародна асоціація експертів сталого розвитку ASDE, бізнес-асоціація Energy Club, компанія Green Cert GmbH (Austia), компанія ELMOB, HUB 4.0; Baumit Ukraine, ЛІКО Холдінг, Favor Park Hotel, Агентство інтернет-маркетингу Webbrending, асоціація випускників — Alumni NaUKMA; Асоціація Керівників Шкіл України (АКШУ); гімназія 107 Введенська, ГО «I-CODE».

 

Інформаційні партнери: діловий новинний інтернет-портал Liga.net, онлайн-видання для молоді Studway.com.ua, нафтогазовий та енергетичний портал expro.com.ua, інформаційно-аналітичні портали hvylya.net, elektrovisti.net, kosatka.media.

 

Опис проєкту:

МВХ проводиться з метою ініціації креативних зусиль студентів та молоді, створення умов для розвитку інтелектуального потенціалу талановитої молоді, підтримки наукової та творчої роботи студентів та молоді для розвитку підприємництва у сфері енергетики та екології.

Основними завданнями Хакатону є: виявлення та розвиток обдарованої молоді, сприяння в реалізації їхніх здібностей; стимулювання творчого самовдосконалення; синтезу сучасних моделей розвитку студентського підприємництва у сфері енергетики та екології із використанням досягнень науки, техніки та інноваційних технологій; залучення провідних вчених та представників бізнесу до активної роботи з обдарованою студентською молоддю; формування команд для участі в міжнародних олімпіадах, конкурсах, турнірах.

Для участі в МВХ було подано 10 студентських проєктів, з яких 7 взяли участь у фіналі 1-го Могилянського Відкритого Хакатону, зокрема:

  • Багатофункціональний додаток «Treestyle» — КНУ імені Тараса Шевченка
  • Програма комерціалізації інновацій «Brama» — НаУКМА
  • Установка закритої циркуляції води — НаУКМА
  • Екологічний проєкт «Чисті вулиці міста Києва» — НаУКМА
  • Соціальна ініціатива «Коворкінг КМА Space» — НаУКМА
  • Шерінгові моделі спільного користування. Освітня платформа Stuber — гімназія «Введенська 107» (Київ)
  • Створення еко-будівель за допомогою 3D-принтера «3D майбутнє» — ЛНУ ім. І.Франка
  • Студентський кооператив як приклад дуальної освіти на базі електросамокатів — НаУКМА
  • Проєкт комплексного аналізу трафіку об'єктів комерційної нерухомості — КПІ ім. Ігоря Сікорського та Вінницького ДПУ
  • Біорозкладна тара «No Plastic World» — НаУКМА

За результатами проведення МВХ журі, яке складалось виключно з представників бізнесу та експертів, визначило переможців:

Перше місце здобув проєкт «Платформа комерціалізації інновацій «BRAMA» — онлайн-сервіс для взаємодії та співпраці представників творчих і креативних професій з потенційними замовниками. (Автори: Христина Кука, Гнилоскуренко — НаУКМА)

Друге місце виборов проєкт «Комплексний аналіз трафіку об’єктів комерційної нерухомості (CPTAT)». (Автори: Данилов Михайло, Титов Сергій, Заровська Анна, Годлевський В’ячеслав та Ткаченко Світлана).

Третє місце дісталося ігровому додатку «Treestyle», який покликаний поширювати культуру еко-свідомості та набуття корисних еко-звичок в ігровій формі. (Автори: Діана Лялюк, Руслана Єрмоличева, Марина Новицька та Марина Яцук).

            За результатами Хакатону його учасники отримали заохочувальні подарунки від партнерів проєкту, одна з команд у повному складі отримала пропозицію щодо працевлаштування від партнерів проєкту — групи компаній Octava Capital, а переможцям було надано цільовий грант на навчання на магістерській програмі у НаУКМА.

Проєкт реалізовано: Центр енергоменеджменту НаУКМА, кафедра маркетингу та управління бізнесом НаУКМА, ГО «I-CODE»

 

 

Науково-методичні розробки

 «Наукова робота легко, із задоволенням»

Свідоцтво про реєстрацію авторського права № 111799 від 15.02.2022 р.

 

Опис проєкту:

Навчальний посібник висвітлює основні засади ведення науково-дослідної роботи, а також містить практичні рекомендації щодо підготовки і презентації наукових робіт студентами (курсові, бакалаврські, магістерські дипломні роботи). У посібнику наведено вимоги, основні правила написання кваліфікаційних робіт та захисту. Окремі розділи присвячені науково-дослідній роботі студентів, її структурі, змісту і формам.

 

 

 

Проєкт реалізовано: к.е.н. Воропай О.К., к.е.н., доц. Пічик К.В., д.н.держ.упр., проф. Чала Н.Д., кафедра маркетингу та управління бізнесом НаУКМА

 

«Бізнес-симуляція: «Інвестиції у розвиток твого міста»

(березень - грудень 2021 р.)

 

Партнери проєкту: Baumit Ukraine, Новоград-Волинська міська рада, ГО «I-CODE»

 

Свідоцтво про реєстрацію авторського права № 110575 від 28.12.2021 р.

 

Опис проєкту:

Бізнес-симуляція «Інвестиції у розвиток твого міста» є авторською науково-методичною розробкою, яка має за мету виробити практичні навички та компетенції прийняття управлінських рішень, що базуються на Цілях сталого розвитку та розумінні життєвого циклу продукту; роботі в команді та планування проєкту. Інтерактивний характер бізнес-симуляції надає можливості отримувати і розвивати навички і компетенції з управління сталим розвитком міста: прийняття управлінських рішень, їх обґрунтування та аргументації; визначення пріоритетів під час вирішення тактичних і операційних завдань.

Цільова аудиторія бізнес-симуляції: представники місцевого самоврядування, активні громадські активісти, менеджери.

Для отримання практичних навичок і розвитку компетенцій прийняття управлінських рішень та обґрунтування інвестиційних проєктів учасникам бізнес-стимуляції гри «Інвестиції у розвиток твого міста» пропонується прийняти рішення щодо пріоритетності інвестиційних проєктів міста Сонячне та обґрунтувати їх перед радою інвесторів. Прототипом міста Сонячне було українське місто Новоград-Волинський.

 

Пілотне апробування Бізнес-симуляції «Інвестиції у розвиток твого міста» відбулося під час Могилянського Відкритого Хакатону «Яскраві ідеї майбутніх ТОПів. Енергетика та Екологія» (3.06.2021 р.) та Першого муніципального Хакатону у місті Новоград-Волинський (18-22.08.2021 р.) за участю представників органів місцевого самоврядування та бізнесу.

Проєкт реалізовано: д.н.держ.упр., проф. Чала Н.Д., кафедра маркетингу та управління бізнесом НаУКМА, Китаєв А.С., Центр енергоменеджменту НаУКМА.

 

Перший муніципальний Хакатон сталого розвитку

(червень - серпень 2021 р.)

 

Опис проєкту:

Проєкт реалізовано у партнерстві з Новоград-Волинською міською радою.

 

З 18 по 22 серпня 2021 року у  Новоград-Волинській міській територіальний громаді проходив Перший муніципальний Хакатон у рамках проєкту «Стале партнерство задля підвищення стійкості підприємців до наслідків пандемії COVID-19», що впроваджується за фінансової підтримки GIZ по програмі «EU4Business: конкурентоспроможність та інтернаціоналізація малого та середнього підприємництва».

Основна мета — це залучення наукового потенціалу та бізнесу до формування стратегічного розвитку громади, аналіз її конкурентної спроможності, популяризація, розробка інвестиційного паспорту громади. Результат — конкретні алгоритми рішень та бачення розвитку Новоград-Волинської міської ТГ.

У заході взяли участь депутати міської ради, представники бізнесу та освіти, ментори проєкту, працівники виконавчого комітету міської ради, активна молодь. Учасники ознайомилися із основними принципами регіонального розвитку та впровадження інновацій у сфери життєдіяльності громади, розбудовою інноваційної екосистеми сталого розвитку, енергетичної безпеки та використання електротранспорту в умовах сьогодення. Також було проведено бізнес-симуляцію «Інвестиції у розвиток твого міста». Три команди, до яких увійшли представники місцевого бізнесу, депутати міської ради та працівники апарату виконавчого комітету отримали завдання з побудови алгоритму розвитку міста з урахуванням чітких елементів та умов (соціально-економічних характеристик, соціологічних опитувань, фінансових ресурсів міста).

Проєкт реалізовано: Новоград-Волинська міська рада, Центр енергоменеджменту НаУКМА, кафедра маркетингу та управління бізнесом НаУКМА, ГО «I-CODE»

  

 

 

Проєкти, призупинені через воєнний стан

«Створення партнерської мережі зі сталого розвитку для організації і проведення Транснаціонального Хакатону сталого розвитку Дунайського регіону для студентів та молоді»

(січень – березень 2022 р.)

 

Партнери проєкту: Міністерство розвитку громад та територій України; Фонд Ганнса Зайделя у м. Києві, ГО «I-CODE»

Опис проєкту:

В рамках головування України у Стратегії ЄС для Дунайського регіону мав проходити Транснаціональний Хакатон сталого розвитку Дунайського регіону для студентів та молоді. Для забезпечення широкого кола учасників — представників як українських університетів, так і країн Дунайського регіону — почалися роботи зі створення партнерської мережі закладів вищої освіти (ЗВО) зі сталого розвитку. Для цього було:

  • проведено семінар «Роль молоді в розбудові інноваційної екосистеми сталого розвитку Дунайського регіону» (онлайн) з 219 учасниками-представниками ЗВО з різних областей України;
  • розроблено та видано 4 документи українською та англійською мовами:
    • Положення про проведення Транснаціонального Хакатону сталого розвитку;
    • Умови участі у Транснаціональному Хакатоні сталого розвитку для команд;
    • Умови формування журі Транснаціонального Хакатону сталого розвитку;
    • Критерії оцінки проєктів та визначення переможців Транснаціонального Хакатону сталого розвитку.

Проєкт було призупинено у березні 2022 р. через російську військову агресію і неможливість досягнення цілей проєкту в умовах воєнного стану.

 

 

 

Інноваційно-інвестиційний проєкт створення Наукового Еко-Кампусу

Партнери проєкту: Швейна фабрика «LESYA», Новоград-Волинська міська рада, Придніпровська державна академія будівництва та архітектури

Опис проєкту:

Для проведення науково-прикладних досліджень було розроблено проєкт створення Наукового Еко-Кампусу, як майданчик, де органічно би поєднувалася наукова творча атмосфера, професійний потенціал та актуальні запити бізнесу.

Пілотною апробацією цього проєкту стало створення студентських груп для інвестиційного аналізу проєкту індустріального фешн-парку та маркетингового аналізу.

  

Актуальні проєкти

Проєкт: «Нові компетенції для Індустрії 5.0»

 

Пошук партнерів для реалізації проєкту

 

Опис проєкту:

 

Проєкт є частиною ширшої ініціативи з просування ролі сучасних підходів до аналізу даних для ефективного стратегічного розвитку вищих навчальних закладів України та спрямований на розробку системи аналізу поведінки студентів у навчальному процесі для моніторингу та оцінки якості навчання відповідно до потреб ринку праці Індустрії 5.0. Управління даними визначено одним із пріоритетів у розвитку освіти та науки Національною радою з відновлення України.

Завдання проєкту:

  • створити карту компетенцій Індустрії 5.0 та виявити провали компетенцій;
  • розробити систему моніторингу та оцінки результатів навчання студентів на основі їхньої навчальної поведінки (Клієнтська аналітика для студентів);
  • надання рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм відповідно до вимог Індустрії 5.0.

 

Як перший крок до об’єднання всіх зацікавлених сторін для відкритого обговорення та формування мережі потенційних партнерів у рамках проєкту планується провести 27 жовтня 2022 року круглий стіл «Управління даними для вищих навчальних закладів» у гібридному форматі з дотриманням правил безпеки.

Теми для обговорення під час семінару

  1. Актуальні проблеми та перспективи збору та аналізу даних в університетах.
  2. Роль даних про студентів і викладачів в управлінських рішеннях ВНЗ.
  3. Важливість управління даними в університетах для керівництва, наукових кіл, бізнес-спільноти та суспільства в рамках підходу відкритої освіти та науки.
  4. Наявні засоби збору, обробки та аналізу даних, їх відповідність потребам і завданням університетів.
  5. Успішні кейси бізнес-аналітики у ВНЗ.

 

Експериментальне дослідження «Сонячна кава — Мотивація споживчого вибору при споживанні продуктів, що вироблені з використанням сонячної енергії»

 

Пошук партнерів для реалізації проєкту

 

Партнери проєкту: Green Cert GmbH (Austia)

 

Опис проєкту:

Гіпотеза дослідження заснована на роботах Р. Талера та теоретичних дослідженнях Аріелі про ірраціональність вибору споживачів та поведінкові фактори, що впливають на їхнє рішення про корисність покупок. Б.Гатерслєбен, Л.Гатерслєбен, Стег і Влек вивчали екологічну поведінку домогосподарств. Їхні польові дослідження домогосподарств показали, що енергетичний фактор у споживанні домогосподарств насамперед пов'язаний із доходом та розміром домогосподарства. Аксен та Курані показали, як поведінка суспільства та споживачів впливає на реалізацію стратегії переходу до низьковуглецевої енергетики. Отже, поведінка споживачів може істотно впливати на різні сфери економіки, і в тому числі на енергетику, що визначає необхідність використовувати ці теоретичні розробки для забезпечення енергетичної безпеки, зниження енергетичних ризиків та зміцнення енергетичної стійкості окремих країн та регіонів.

В рамках проєкту передбачається:

  • розробити факторну модель споживчого вибору при споживанні продуктів, що вироблені з використанням сонячної енергії;
  • провести симуляцію та експериментальне дослідження споживчого вибору при прийнятті рішення щодо споживання продукту, що вироблений з використанням сонячної енергії.

Експериментальне дослідження планується проводити на прикладі споживання кави.